Garantiförfrågan
Här kan du som är kund hos Backamo Husvagnscenter och köpt din husvagn eller husbil registrera och anmäla ev garantiförfrågningar under fordonets garantiperiod. Förfrågan gäller även för husvagnar och husbilar ( endast bodelen) som har giltig 2-årig fabriksgaranti från följande märke: Polar, Weinsberg, Sun Living och LMC.
Vi uppmanar alla kunder att läsa igenom processen som den förklaras nedan. Det förenklar och effektiviserar behandlingen av ditt ärende både för dig och oss. Vid fabriksgarantier finns några steg och rutiner som vi måste utföra för att förfrågan skall gå igenom och kunna behandlas. Vid köp av ditt fordon skall det i köpekontraktet anges fordonets garantiperiod.
Kunden ansvarar för att garantiförfrågan görs till oss snarast efter kund upptäckt felet och att den måste göras i god tid innan garantiperioden löper ut. Vid fabriksgarantier kräver fabriken att även de skall ha anmälan från oss, till sig, innan fordonets garantidatum löper ut.
Viktigt! Vi ersätter inte handhavandefel. Vid icke godkänt garantiärende från leverantör/fabrik debiteras kund en administrativ avgift på 1000 kr + eventuellt felsökningsarbete.
Fyll i formuläret
- Läs igenom instruktionerna och fyll i uppgifter i nedan formulär.
- Vänligen beskriv felet och bifoga alltid minst en bild eller video på ärendet även om det är ett uppenbart fel.
- Vi gör en första bedömning av ärendet och nästa steg är att ni lämnar fordonet för felsökning av vår verkstadspersonal.
- Vi behandlar ärendet så fort vi kan, vi ber om hänsyn under semesterperioden då hanteringen kan ta något längre tid (semesterperiod juni-juli).
- När garantiärendet godkänts, beställs delar från fabrik och därefter återkopplar vi för att boka in en tid i verkstaden för garantiåtgärd. (ej lagerförda delar, räkna med minst 2 veckors leveranstid upp till 8 veckor i vanliga fall)